Visie en missie

Onze school werkt dagelijks met de kinderen aan de ontwikkeling van hoofd, hart en handen. Daarbij zorgen wij ervoor dat er een gezonde afwisseling plaatsvindt tussen taal, rekenen, kunstzinnig onderwijs en fysieke ontwikkeling. Hier zetten we vakdocenten voor in: handwerk, euritmie, tuinbouw, gym, muziek en houtbewerking.

Bij deze ontwikkeling betrekken wij de hele gemeenschap. Dit zijn de leerlingen, de ouders, de leerkrachten en de partijen waar we mee samenwerken. Gezamenlijk ontfermen wij ons over de klas en het kind zodat zij optimaal kunnen ontwikkelen. De leerkrachten en gemeenschap realiseren dit door vanuit verbinding samen te werken.

We voorzien kinderen in hun onderwijsbehoeften en dragen zorg voor optimale ontwikkeling. Na acht jaar onderwijs op onze school zijn de leerlingen breed onderlegd. Leerkrachten leveren kwalitatief goed onderwijs, ze werken vanuit een open houding in verbinding met de gemeenschap. Tegelijkertijd behouden zij hun professionaliteit en borgen zij de onderwijskwaliteit.

Missie

De antroposofie vormt de grondslag van onze school. Onze einddoelen zijn door de overheid opgesteld. Wij geven daarnaast de kinderen extra vaardigheden mee die zij nodig hebben om zich een leven lang te kunnen blijven ontwikkelen. Persoonsvorming, creativiteit en volwaardig deel kunnen nemen aan de maatschappij vinden wij belangrijk.

We leren de kinderen om zich te verbinden en eerbiedig om te gaan met mens, cultuur en natuur. Wij zien ontwikkeling in de breedste zin, als een wisselwerking tussen hoofd, hart & handen. Ons onderwijs wordt afgestemd op de ontwikkelingsfasen van het kind zoals gedefinieerd binnen de antroposofie.

“Door het vieren van jaarfeesten worden kinderen zich bewust van het jaarverloop en stimuleren we verbondenheid met de natuur.”