Rudolf steinerschool

De Rudolf Steinerschool

Op de Rudolf Steinerschool worden kinderen wie ze zijn.

De vrijeschool in Krimpen aan den IJssel is 45 jaar geleden gestart als zelfstandige school, opgericht vanuit een ouderinitiatief. De school had toen (net als nu) een regiofunctie.

Onze leerlingen stromen als stevige kinderen uit naar het voortgezet onderwijs. Ze hebben daarbij méér geleerd dan lezen, schrijven en rekenen. Hoofd, hart én handen zijn ontwikkeld. Deze brede ontwikkeling van leerlingen is mogelijk doordat de leerkracht zijn lessen afstemt op de groep. Hij is hierbij slechts gebonden aan de vrijeschool- en kerndoelen, niet aan opgelegde methodieken. Voorwaarde hiervoor is dat de kinderen echt gezien worden, individueel maar vooral ook als groep.

We willen als school herkend worden op onze kernwaarden, die geworteld zijn in de antroposofie. Deze antroposofische grondslag is ook basis voor onze regiofunctie.

Neem een kijkje op de Rudolf Steinerschool

Wilt u meer weten over onze school? Kom dan gerust een keer kijken tijdens een informatieochtend of informatieavond. De datums vindt u in onze agenda.

“Help kinderen hun vaardigheden te versterken”

Rudolf Steinerschool Krimpen a/d IJssel