Bereikbaarheid Rudolf Steinerschool Krimpen aan den IJssel

Onze school heeft leerlingen die niet uit Krimpen aan den IJssel komen. Door de toenemende vraag naar vrijeschoolonderwijs en de bewuste keuze die ouders voor een school maken neemt ons leerlingaantal uit de regio toe.

Voldoende parkeerruimte

Veel leerlingen uit Krimpen aan den IJssel komen op de fiets. Leerlingen van verder zoals Capelle aan den IJssel of elders uit de Krimpenerwaard of Rotterdam worden vaak gebracht met de auto. Handig is het dan dat we gratis parkeerruimte pal voor de deur hebben.

bereikbaarheid | Rudolf Steinerschool | Krimpen aan de IJssel

Doorrijden op de brug

Ook al bevelen we het met de fiets naar school komen van harte aan, we snappen ook dat dit niet altijd haalbaar is. De autoroute naar Krimpen vanaf Rotterdam kan druk zijn. Een vertragende factor op de route is vaak de Algerabrug. Gelukkig is het plan opgevat om het aantal rijstroken op de brug te vermeerderen.

bereikbaarheid | Rudolf Steinerschool | Krimpen aan de IJssel

Overvaren met het veer bij Stormpolder

Een aantal leerlingen bereikt onze school via het veer van Stormpolder. Niet alleen een prachtige manier om de Krimpenerwaard binnen te komen. Het is ook nog eens praktisch en je vermijdt het drukke verkeer op de weg.

Continurooster

Op onze basisschool hanteren wij een continurooster. Dat betekent dat de kinderen allemaal overblijven op school. Naast dat dit handig is voor leerlingen die van verder komen, geeft het ook veel structuur in de klassen. Ook biedt het meer ruimte voor samen spelen in de pauzes.

BSO

In het schoolgebouw van de Rudolf Steinerschool huist de buitenschools opvang Speelwijs van Kinderdam. Een groot aantal van onze leerlingen bezoekt meerdere dagen per week de BSO waar ze niet alleen kunnen spelen, maar ook verder bouwen aan hun sociale contacten.

De Rudolf Steinerschool is een Waldorfschool in Krimpen aan den IJssel. Wilt u zelf de bereikbaarheid van onze school testen en meteen een kijkje nemen op onze bijzondere school? Kom gerust langs op een van onze informatiemomenten.